Harm-Ria-ZuidAfrika.reismee.nl

Oudsthoorn

We laten het prachtige plaatsje Knysna achter ons en gaan op weg naar Oudshoorn. We verlaten de Tuinroute en pakken de N9- N12 en gaan landinwaarts. In het plaatsje George doen wij een bakkie. We vervolgen onze weg en gaan via de Quentenique pas. We rijden nu door groen berggebied, de pas heeft een maximale hoogte van 800 meter, de ons omringende bergen hebben een hoogte van circa 1600 meter. Nadat we het hoogste punt hebben gehad veranderd de vegetatie enorm snel van groene hoge bomen en nat, naar droog en dor met lage struiken. De bergen houden de wolken van de oceaan tegen, al het water valt aan de Oceaan kant, terwijl er aan de landkant van de bergen vrijwel geen regen valt. We komen in het gebied met struisvogels, al gauw zien we links en rechts van de weg struisvogels lopen. Even later zien we weer een aantal zebra’s lopen, grappige vrolijke koppies hebben deze beesten toch, of moet ik hoofden zeggen. We gaan een struisvogelfarm bezoeken nabij Oudsthoorn. We krijgen hier informatie over de struisvogels en we mogen kleine struisvogeltjes van 5 dagen in de hand pakken, zo schattig! Na dit bezoek kunnen we nog kiezen voor een optionele excursie naar een druipsteengrot. Wij en nog een deel van de groep besluiten dit niet te doen maar om eerder afgezet te worden bij de nieuwe accommodatie: “Buffeldrift Game lodge”. De accommodatie ligt aan een meertje waar onder andere nijlpaarden (Hippo’s) in zwemmen. We slapen hier in luxueuze tenten. Wat weer een geweldig mooie locatie, die leuke locaties is volgens ons echt iets van FOX reizen. We kunnen pas in onze tent als de rest van de groep hier ook is gearriveerd. Wij gaan hier op het terras aan het water wat lekkers bestellen. Daarna gaan wij op het terrein van de logde, olifanten voeren. De olifanten (3) begroeten ons en vervolgens mogen we de beesten, uiteraard onder begeleiding voeren. We laten ons door de slurf van de olifanten vast pakken, wat een kracht heeft zo’n slurf. Al met al heel leuk maar de eerlijkheid gebied ons te zeggen dat het wel een voor ingestudeerd kunstje is. Hierna krijgen we onze tent toegewezen, wat een verrassing, onze tent staat pal aan het water, heeft een houten vlonder boven het water. De tent beschikt over alle faciliteiten, koelkast, airco, complete badkamer en een buiten douche. Vanaf de vlonder zien we waterschildpadjes in het water zwemmen.