Harm-Ria-ZuidAfrika.reismee.nl

De Tuinroute

We gaan vandaag de Tuinroute rijden, voordat we dat gaan doen gaan we eerst naar een hoog gelegen plein in Port Elizabeth. Vanaf dit plein hebben we een mooi uitzicht over een deel van de stad en de haven. Op dit plein waait de vlag van Zuid-Afrika, volgens onze gids de grootste van Zuid-Afrika, de vlag heeft een afmeting van 10 bij 4 meter en hangt aan een reusachtige mast. We rijden via de N2 de zogenaamde Tuinroute. Dit gebied kenmerkt zich door groene bergen met insnijdingen vanuit zee. We rijden vandaag zo’n 250 kilometer en stoppen bij mooie uitzicht punten. Vanuit deze uitzichtpunten hebben we uitzicht op ravijnen. We hebben onze koffiestop bij een heel leuk restaurantje/souvenir winkel. Nadat we de weg vervolgens stoppen we na enige tijd bij een plaats waar we na een korte wandeling een 1000 jaar oude boom kunnen bewonderen. In de middag bezoeken we een National park in de Tsitsikamma Section. Het park ligt aan de oceaan. Terwijl we bijna op het eindpunt zijn zien we allemaal mensen met de camera’s in de aanslag, we zien een walvis voor de kust. Wij haasten ons na het uitstappen ook direct naar een goed zichtlocatie op de oceaan. Af en toe zien we het beest spuiten. Lang wachten, helemaal niets en dan ineens springt de walvis in de lucht, geweldig wat een mooi gezicht. En natuurlijk ben je dan net te laat voor een fotoshot. Op deze locatie hebben we een kleine drie uren ter eigen besteding. Er lopen verschillende wandelroutes naar hangbruggen. Je kunt ook een track doen naar een uitkijkpunt op een berg aan de overkant. Ik besluit deze twee uur durende track te gaan lopen. Onderweg mooie uitzichten op zowel de bergen als de wilde oceaan. Na afloop is het goed toefen op het terras van het restaurant tussen de bergen en de oceaan. We verlaten de provincie East Cape en rijden de provincie West Cape in. We stoppen nog een keer bij een brug over een diepe kloof. Volgens onze gids beginnen ze hier om 16:00 uur met bungy jumping vanaf de brug. We zien een aantal van de brug afspringen. We rijden door het schitterende plaatsje Knysna, onze eindbestemming voor vandaag. We rijden naar ons nieuw verblijf voor twee nachten: Knysna Hollow Coutry Estate. We zijn opnieuw bijzonder verrast door de mooie locatie. We krijgen allemaal een huisje toegewezen rond een zwembad.

Linda

Wat lijkt me dat mooi om te zien, zo'n walvis die in de lucht springt!!
Heb je eigenlijk al een cache gedaan in Zuid Afrika??

XX

Harm

Nee Linda nog geen cache gedaan, zal morgenochtend es ff kijken, dan hebben we tijd