Harm-Ria-ZuidAfrika.reismee.nl

Wild East Coast Kentani

Het is vandaag een dag ter vrije besteding, in elk geval kunnen we uitslapen.
Er zijn wel een paar excursie mogelijkheden, maar je kunt er voor kiezen op het resort te blijven. Ik ga met een deel van de groep een strandwandeling maken van ruim twee uren. In de loop van de ochtend gaan we op pad. We lopen naar een lagune, langs de rotswand groeit dichte vegetatie waaronder bananen bomen. In de lagune gaan we met een bootje naar een plaats met rotspartijen en wat watervalletjes, erg mooi. Wie wil kan hier even gaan zwemmen. De route vervolgt over hoge heuvels waarbij we uitzicht hebben op de Indische oceaan. Via het strand gaan we terug naar onze accommodatie. Terug op de accommodatie ligt de rest van de groep op ligbedden bij het zwembad. In de loop van de middag bestaat de mogelijkheid de woonlocatie van de plaatselijke bevolking te bezoeken. Met 8 personen gaan we met een pick-up naar de locatie. We worden verwelkomt door wel 20 kinderen en een mevrouw. Ze laten ons de plaatselijke gebruiken zien, zo kunnen we proeven van boerenkool en brood wat is gemaakt op een houtvuur op de grond van een zeer primitief keukentje (hokje van golfplaten). De kinderen geven ons verschillende optredens. Bij het vertrek in de pick-up -wij zitten net als de plaatselijke bevolking dat doet achterop in de laadbak- lopen een aantal kinderen ons enkele honderden meter achterna. De gids vertelt dat in dit gebied de laatste jaren – mede dankzij Mandela – verschillende verbeteringen zijn doorgevoerd, zo kan er drinkwater op diverse tappunten in het dorp worden getapt, heeft elk huisje een stroomvoorziening en is er een school in het dorpje.

Jeanine

Toch nog best wat gedaan op een vrije dag! Leuk want zo zie je veel.

Veel plezier nog.

Xxx

Linda

Klinkt als een erg leuke dag!
Heerlijk eens een keer uitslapen, ook niet verkeerd :-)
Dus boerenkool kennen ze daar ook wel!
Geniet nog even lekker van jullie heerlijke vakantie!!

xx