Harm-Ria-ZuidAfrika.reismee.nl

Hluhluwe safari park

Vanochtend waanzinnig vroeg opgestaan omdat we om 05:00 vertrekken naar het Hluhluwe safari park voor een nieuwe Game drive. Er staat heel veel wind, waarschijnlijk als gevolg van de depressie die we gisteravond kregen, echt veel regen is uitgebleven. De zon staat weer aan de hemel maar de lucht lijkt af en toe wat grauw door het zand wat met de krachtige wind opwaait. De temperatuur is een stuk draaglijker als de afgelopen twee dagen. Om 06:00 komen we aan bij het safari park, we verdelen ons over drie jeeps. Al heel gauw zien we weer veel wilde dieren waaronder buffels, apen, zebra’s, neushoorns, giraffes, wilde zwijnen, grote roofvogels. We zien ook een gedode neushoorn, deze neushoorn schijnt enkele dagen geleden geschoten te zijn door stropers, mede reizigers vertelden mij – ze hadden dat in de plaatselijke krant gelezen – dat de (vier) betrokken stropers gedood zijn door de ranchers. Halverwege de ochtend onderbreken we de Game drive voor een koffie stop in een restaurant op het park. Bij toeval ontdek ik dat hier een open wifi is, zodat we na een paar dagen weer even contact hebben met het thuisfront. Tegen 11:30 gebruiken we de lunch op een picknick plaats in het park. Na de lunch rijden we naar de uitgang van het park waar de bus klaar staat voor terugkeer naar onze logde. Vanmiddag hebben we een middag voor ons zelf. Ik heb zelf nog even gezwommen in het zwembad bij de logde.

Fokke en Aly

Mooie vakantie zo te lezen ,maar wel vroeg uit de veren.
Maar dan zie je wel wat.goede reis verder en geniet er van
En wij genieten van de verhalen.

Linda

Wat maken jullie veel leuke dingen mee zeg! Erg leuk al die wilde dieren en de hotels zijn ook zo leuk waar jullie in zitten!!
Erg leuk om deze verhalen weer te lezen :-)
Geniet er lekker van!
Xx