Harm-Ria-ZuidAfrika.reismee.nl

Op weg naar het Krugerpark

Het vertrek vanaf ons mooie verblijf was gepland op 07:15 uur, echter het personeel van het resort en medestanders hebben de toegangsweg geblokkeerd als onderdeel van een staking. Pas om 10:15 uur vertrekken we. Bij het passeren van de barricade zien we dat de weg geblokkeerd is met stenen, afgezaagde bomen en brandende banden. Bij de aansluiting op de openbare weg zien we politie eenheden en de stakende mensen staan. Na ruim drie uren vertraging beginnen we met de Panorama route. De route heeft deze naam omdat het op de scheiding van een hoger en een lager plateau loopt. Vanaf deze weg heb je vele weidse uitzichten. We rijden langs een ravijn en stoppen bij diverse uitzichtpunten, als eerste bij Drierondavels genoemd naar de drie ronde rotsen die we aan de andere kant van het ravijn zien. De volgende stop is bij Potholes, de rivier heeft hier cirkelvormige gaten uitgeslepen in de rotsen, vlakbij de parkeerplaats lopen een paar apen. Vervolgens stoppen we nog bij de Portugese waterval en tot slot bij Gods window. We rijden verder richting Graskop. In Graskop stoppen we om wat inkopen te doen, er door de opgelopen vertraging geen tijd voor een lunch stop en daarom kopen we wat broodjes bij de plaatselijke Spar. We rijden verder en eten de broodjes op in de bus. Tegen 16:00 komen we aan op ons verblijf in het Krugerpark, het ligt aan een lange zandweg in het park. Alle verblijven bestaan uit tenthuisjes, zo ook ons verblijf. Het is een tenthuisje op palen. Een half uur laten starten we in vier safari jeeps met een middag/avond game drive. We zien impala’s, zebra’s, buffels, giraffes, olifanten en op grote afstand een krokodil. Tegen zonsondergang worden de jeeps geparkeerd midden in het park. Onder het genot van een alcoholisch drankje en nootjes zien we de zon ondergaan, erg gezellig allemaal. We vervolgen de game drive in het donker. We spotten in de spotlights van de jeep nog enkele dieren. Om 19:30 uur zijn we terug op ons verblijf, nog even eten en daarna vroeg op bed want morgen staan we om 05:00 alweer op.

Jeanine

Ondanks het oponthoud hebben jullie de tijd volgens mij mooi ingehaald. Veel te zien onderweg en zo'n ritje rond zonsondergang lijkt me prachtig!