Harm-Ria-ZuidAfrika.reismee.nl

Vliegreis naar Johannusburg

Vanaf af het Bastiljon Hotel in Hoofddorp zijn we door een busje van het hotel keurig afgeleverd bij Schiphol. We hadden thuis al ingecheckt. We hoefden alleen nog de bagage af te geven, dat is tegenwoordig iets – tenminste bij KLM – wat je zelf mag doen. Op zich ging dat prima, het is even wennen. Nog even door de douane en vervolgens wachten tot boarding. Om 09:30 uur starten ze met boarden. Om 10:15 zouden we vertrekken, het is 11:00 uur geworden, dat maakt dat je toch al weer drie kwartier langer in het vliegtuig zit. De vlucht ging voorspoedig, over Italië, Middellandse zee en vervolgens over midden Afrika. Vanuit het raampje zagen we de Sahara, alleen maar zand en nog eens zand. De verzorging tijdens de vlucht was goed, op tijd een drankje, een diner (nou ja), een lunch en zelfs een ijsje. Tussen 22:00 en 23:00 uur landen we op de airport van Johannusburg. Op de airport werden we opgewacht door onze reisleider, snel even wat geld (rand) gepind en vervolgens drie kwartier met de bus naar ons hotel. Het hotel is een soort resort met verspreid over het park allemaal blokken met huisjes. We kregen een grote kamer met twee, twee persoons bedden. Een badkamer met ligbad en een afzonderlijke douche. Openslaande deuren naar de tuin, het kon veel minder. We blijven hier twee nachten. Tegen 01:00 (Zuid Afrikaanse tijd, uur later) liggen we op bed.